Help

Hoe weet ik of de reis definitief is ingeboekt ?
Zodra uw reis is ingeboekt krijgt u van ons een mail terug. Binnen 2 dagen ontvangt u per post een factuur van uw reis.

Wanneer is een boeking via het internet definitief ?
Zodra u het reserveringsformulier ingevuld en verzonden heeft en een mail van ons terug ontvangt, staat de reis definitief vast.

Wat als ik de reis wil annuleren, nadat ik een mail heb terug ontvangen ?
U kunt natuurlijk uw reis annuleren, maar er worden wel annuleringkosten in rekening gebracht dit is bij: 7 weken voor vertrek alleen de aanbetaling ( € 35,- per persoon)
5 weken voor vertrek 25% van de reissom
2 weken voor vertrek 50% van de reissom
7 dagen voor vertrek 75% van de reissom
2 dagen voor vertrek of de dag van vertrek 100% van de reissom

De "prijs berekening" kan ik niet verder invullen, waarom niet?
Dit heeft te maken met het volgende; waarschijnlijk zit het hotel of de vlucht vol dit is de reden waarom u niet verder kunt gaan. Probeer een ander hotel of een andere data.

Hoe zoek ik per bestemming?
Bij het "zoek & boek" gedeelte kiest u bij "plaatsen" de badplaats aan waarvan u de accommodaties wilt bekijken die in ons programma zijn opgenomen. Daarna klikt u op "bekijk lijst" en ziet u alle hotels van de desbetreffende badplaats.

Last-minute geboekt? Hoe gaat de betaling?
Als u 6 weken voor vertrek een reis heeft ingeboekt, dient u het gehele bedrag in een keer over te maken. Op de factuur die u thuis ontvangt vindt u ons rekeningnummer, hierop staat tevens een reserveringsnummer vermeld, die u als referentie erbij dient te vermelden. Via creditcard betalen is helaas niet mogelijk.

Hoe kom ik aan mijn visum?
Nederlandse Staatsburgers dienen in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of Europees identiteitskaart, die nog 3 maanden na terugkomst geldig moeten zijn. Het visum wordt snel ter plaatse geregeld, deze krijgt u nog voor dat u naar de paspoortcontrole gaat. Het visum bedraagt $ 10.- per persoon (dit geldt ook voor ieder kind die in het paspoort van een van de ouders is bijgeschreven). Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit, dan raden wij u aan om telefonisch contact op te nemen met het Turks Consulaat in Rotterdam, voor de benodigde reisdocumenten en eventuele visumvoorschriften, tel: 010-4132270. Natuurlijk kunt u ook informatie vragen bij één van onze medewerkers.

Waarom zou ik een reisverzekering afsluiten?
Wanneer u voor langere tijd van huis bent wilt u natuurlijk met een gerust hart op pad. Dan moet u zich ook niet eens hoeven afvragen of u wel goed verzekert bent zo ver van huis. Daarom is het altijd verstandig om u te laten verzekeren tegen diefstal, verlies, schade aan spullen en medische kosten. U bent met een reisverzekering van Elvia meer dan uitstekend uitgerust.

Waarom een annuleringsverzekering afsluiten ?
Na een heerlijke vakantie te hebben geboekt zou u haast vergeten dat er omstandigheden zijn die uw reisplannen kunnen dwarsbomen. Toch kan pech plotseling uw pad kruisen. Wanneer u echter bij u boeking een annuleringsverzekering afsluit, hoeft u zich over de financiële consequenties daarvan geen zorgen te maken. Want Elvia vergoedt dan gewoon de annuleringskosten van uw reis wanneer deze onverhoopt helemaal niet door kan gaan.
Als u kiest om een verzekering af te sluiten dan wordt deze direct meegezonden met uw factuur, merkt u na ontvangst dat deze niet bijgevoegd zijn neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Wat moet ik doen in geval van onvolkomenheden ?
Indien u op uw bestemming een fout of onvolkomenheid constateert, dan dient u daar direct melding van te maken bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst bijv. de hotelier. Mocht u samen niet tot een oplossing komen dan dient u zich direct te melden bij de reisleiding of de lokale agent. Als de tekortkoming ook dan nog niet binnen redelijke termijn tot tevredenheid is opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van de reis en dus aanleiding geeft tot een klacht , dient u deze zo spoedig mogelijk schriftelijk te melden bij de reisleiding (klachtenrapport), of indien dit onmogelijk is, bij de reisorganisator. Als een klacht niet bevredigend wordt opgelost, moet deze uiterlijk binnen een maand na terugkeer in Nederland schriftelijk en gemotiveerd worden ingediend bij desbetreffend boekingskantoor. Klachten buiten deze termijn worden door ons niet in behandeling genomen. Over smaak valt niet te twisten, klachten over maaltijden in uw accommodatie worden door ons niet in behandeling genomen.

Hoe lang is het vliegen naar Turkije ?
Naar Turkije is het ca 3, 30 uur vliegen. De heenvlucht lijkt volgens de gegevens van uw vertrektijd en aankomsttijd langer dan de terugreis. De tijden worden altijd met locale tijd aangegeven. Gezien Turkije 1 uur later is als Nederland is dit de reden hiervan.

Wat zijn de vluchttijden tijdens het boeken van mijn reis ?
Op de factuur die u ontvangt staan de vluchttijden. Het kan echter wel zo zijn dat de vluchttijden voor vertrek gewijzigd kunnen worden. Dit omdat we gebruik maken van de chartervuchten i.p.v. lijnvluchten. Chartermaatschappijen hebben het recht om hun vluchten te wijzigen tot de dag van vertrek. Indien zich een vluchtwijziging voordoet, zullen wij u hierover zo spoedig mogelijk van op de hoogte brengen. Irem Tours kan echter niet aansprakelijk gesteld worden wanneer de vluchttijden voor u minder gunstig uitpakken. Deze worden in zijn geheel gecoördineerd, gepland door de luchtvaartmaatschappijen zelf.

Mijn vluchttijden zijn gewijzigd, kan dat zomaar ?
U heeft bij ons een reis geboekt waarvan de vlucht wordt verzorgd door een chartermaatschappij. Dit betekent dat tijdens boeking, een gepland vluchtschema, kan worden opgevraagd. Alhoewel de vluchttijden in de ticket definitief zijn, kunnen tot en met de dag van vertrek onverwachte omstandigheden van technische of organisatorische aard aanleiding geven tot wijziging in vertrektijd, route's, enzovoort. Wijzigingen c.q. vertragingen zijn veelal inherent aan charters en kunnen onder andere ontstaan door drukte in het luchtruim, technische mankement aan het vliegtuig, enzovoort. Tevens willen wij u graag wijzen op de ANVR regel, dat de dag van de heenreis en de dag van de terugreis volledig meetellen als reisdagen, ongeacht de vertrektijden.

Wanneer ontvang ik mijn tickets ?
Tickets worden ca. 9 dagen voor vertrek toegestuurd. Deze korte periode hanteren wij in geval er tijden mochten wijzigen u toch de juiste tijden in uw ticket heeft staan. In geval uw betaling tot 4 dagen voor vertrek niet door ons ontvangen mocht zijn, worden de tickets klaargelegd op de luchthaven bij de incheckbalie van desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Wat gebeurt er als mijn reis onverhoopt overboekt is ?
Het kan helaas voorkomen dat de door u gewenste reis onverhoopt volgeboekt is. Wij bieden u in dat geval een aantrekkelijk alternatief ter overweging aan. Natuurlijk bent u niet verplicht dit alternatief te boeken.

Kan ik ook speciale maaltijden aanvragen voor de vlucht ?
Speciale maaltijden zoals vegetarisch, diabetisch of zoutloos eten, kunt u aangeven bij boeking. Wij zullen ervoor zorgdragen dat speciale wensen doorgegeven worden aan de betreffende organisatie. Wij adviseren u speciale wensen bij het inchecken nogmaals kenbaar te maken zodat u zeker weet dat de betreffende maatschappij hier rekening mee houdt.

Wat houdt LG (Logies) in ?
Logies houdt in dat alleen het verblijf is inbegrepen, zonder maaltijden.

Wat houdt LO (logies & ontbijt) in ?
Het verblijf inclusief het ontbijt. Het ontbijt bestaat over het algemeen uit brood, witte kaas, komkommer, tomaat, vleeswaren, jam, honing en koffie of thee. Het is mogelijk dat voor sommige vleeswaren en of extra´s bijbetaald moet worden.

Wat houdt HP (halfpension) in ?
Halfpension wil zeggen het verblijf inclusief het ontbijt en diner. Het diner is over het algemeen in buffetvorm, maar kan in rustige periodes vervangen worden door een setmenu. Het diner bestaat over het algemeen uit soep, brood, verschillende salades, verschillende warme vleesgerechten, pasta, rijst.

Wat houdt VP (volpension) in ?
Volpension houdt in dat inbegrepen is het ontbijt, lunch en diner. De lunch is meestal in buffetvorm en bestaat ook uit verschillende warme en koude gerechten.

Wat houdt All inclusive in ?
All inclusive bestaat uit: ontbijt, lunch, diner en drankjes. Volpension uitgebreid met snacks, tussendoortjes, thee met koekjes en de non-alcoholische en lokale alcoholische dranken gedurende de dag. Ook de tijden waartussen de drankjes en maaltijden zijn inbegrepen kan per hotel verschillen. Het kan voorkomen dat voor bepaalde bars (strandbar, discobar etc.) wel voor de drankjes betaald moet worden, ook tijdens de all inclusive uren. Ook de minibar kan in all inclusive hotels tegen betaling zijn. Het all inclusive concept verschilt per hotel.

Wat betekent H.V. ?
H.V. staat voor holiday village. Een vakantiedorp oftewel een holiday village staat veelal gelijk aan een 4*+ hotel. Een vakantiedorp is een groot opgezet park veelal met bungalows. U krijgt of een hotel of een bungalowkamer. Net als een sterrenaanduiding van een hotel heeft een vakantiedorp ook een klassen aanduiding bijv. HV1 houdt in een 1e klas vakantiedorp HV2 een 2e klas enz.